تحقیق کلمات کلیدی برای تصاویر
تحقیق کلمات کلیدی کامل ترین راهنما + ابزار های تحقیق کلمه کلیدی ناپ شاپ
چطور؟ مثلاً برای «قهوه روبوستا» بهطور متوسط ۶/۲۳ لیر برای هر کلیک خرج کردهاند. این نشان میدهد کیورد مدنظر برای جذب مشتری و فروش قهوه مناسب است؛ چراکه حاکی از آن است افرادی آن را جستوجو میکنند که بهدنبال خریدند. همان طور که در تصویر زیر میبینید، ترند و همچنین سختی را هم به شما میدهد. علاوه بر این، دیگر نیاز نیست رقبا را بهصورت دستی در گوگل سرچ کنید؛ چراکه در سمت راست تصویر، تمام رقبا را برای شما تحلیل میکند. اجازه دهید سایر اعداد و ارقام را در بخش آنالیز کلمات کلیدی در کیورد ریسرچ بررسی کنیم. آیا فروشگاه آنلاین تجهیزات قهوه باید عبارتی مثل «قهوه چیست» را هدف قرار دهد؟ این به استراتژی سئو و بازاریابی محتوایی آنها برمیگردد.
در ابتدا Ubersuggest کار خودش را برای استخراج عبارتهای پیشنهادی از Google suggest شروع کرد. اما بعد از این که کارآفرین معروف، نیل پاتل Ubersuggest را خرید قابلیتهای خیلی جذابی به آن اضافه شد. Ahrefs در سال 2011 برای اولین بار برای تحلیل بکلینکها معرفی شد؛ اما از آن زمان تا حالا قابلیتهای خیلی زیادی به آن اضافه شده است. موضوعهایی مثل «مراقبت از پوست»، «لوازم آرایشی گیاهی»، «تکنیکهای آرایشی» و... دقت کنید که محدود شدن به یک ابزار انتخاب درستی نبوده و به عنوان یک متخصص سئو باید از همه منابعی که سرعت و دقت شما را بالا میبرند بهره بگیرید.
سپس هنگامی که یک کلمه را سرچ میکنید، پیشنهاد های بیشتری نمایش می دهد. سختی کلمه کلیدی نشان میدهد که چقدر رقابت برای رتبه گرفتن در آن کلمه خاص بالاست. هنگامی که یک مصرف کننده یک عبارت جستجو را در گوگل وارد می کند، در جستجوی چیزی است و هر سوالی نیاز به یک پاسخ مشابه دارد. در اینجا چیزی است که هنگام تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی خود به دنبال آن هستید. ناپ شاپ، به عنوان اولین سایت ارائه دهنده محصولات ناپ کامرس در ایران، به دلیل تجربه و تخصص خود در این حوزه شناخته میشود.
همچنین، اموزش کار با Google Trends راحت و آسان است و همه افراد میتوانند از این ابزار جهت بهبود محتوا و بازدید سایت خود استفاده نمایند. با مراجعه به بخش Keyword Explorer سایت Moz و وارد کردن کلمه کلیدی اصلی، لیستی از کلمات کلیدی پیشنهادی به همراه سختی و نرخ کلیک این کلمات را دریافت میکنید. همچنین بازاری که در آن رقابت میکنید نقش بسیار مهمی را در این مرحله ایفا میکند. در حین انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی SEO، در نظر بگیرید که آیا محتوای شما واقعاً با هدف مصرف کننده مطابقت دارد یا خیر. هر کدام از این عبارتها میتوانند ایدهای برای انتخاب کلمات کلیدی و مهم در تولید محتوا و سئوی داخلی باشند.
استفاده صحیح از آنها در صفحات محصول و لندینگپیجها میتواند تاثیر زیادی در افزایش فروش داشته باشد. همیشه هم اینطور نیست که به لانگ تیل کیورد های یک کلمه کلیدی lsi بگوییم. در این شرایط حتی اگر به زور بک لینک و… هم به صفحه اول برسد چون نمیتواند نیاز کاربر را جوابگو باشد، کاربران سریعا بعد از ورود به صفحه از آن خارج شده و با افزایش نرخ پرش باعث میشوند رتبه آن پایین بیاید. در نتیجه، صرف زمان، انرژی و هزینه برای کسب جایگاههای برتر این کلمات کلیدی یعنی به هدر دادن منابع! اگر قبلاً روی سایتتان تعدادی محتوا آپلود کردهاید و حالا قصد آپدیت آن را دارید از سرچ کنسول و گوگل ترندز غافل نشوید. نسخۀ رایگان این ابزار در بسیاری از مواقع کارتان را راه میاندازد؛ اما خب بدون شک، با خرید نسخۀ پرمیوم، به سطح جدیدی از امکانات دسترسی پیدا خواهید کرد که میتوانند خروجی خیلی دقیقتری ارائه کنند.
در واقع شما نه تنها خواهید فهمید کدام عبارات و کلمات کلیدی، سئوی سایت شما را بهبود میدهد، بلکه جامعه مشتریان خود را نیز بهتر خواهید شناخت. در کارگاه تدوین استراتژی سئو، میآموزیم که طراحی یک برنامه هدفمند براساس کلمات کلیدی ارزشمند و ماهیت محتوا تا چه اندازه میتواند در کاهش زمان و هزینه رسیدن به موفقیت در سئوتاثیرگذار باشد. به عنوان مثال اگر کیورد پلنر عدد 2000 را برای یک عبارت اعلام کرد تخمین ما از میزان جستجوی ماهانه این عبارت بین 10 تا 20 هزار است. بهترین ابزاری که برای تخمین جستجو داریم، Keyword Planner است، چراکه مستقیما توسط خود گوگل معرفی شده و هیچ مرجع دیگری به اطلاعات مربوط به جستجوها و رفتار کاربران در گوگل دسترسی ندارد. رفتار و ادبیات کاربران در فضای وب بسیار متنوع است ولی برخی از عبارتها در ذهن جامعه بزرگتری از مخاطبین نقش بسته و جستجوی خود را مشابه با یکدیگر انجام میدهند. به عنوان مثال بدون استفاده از ابزارها برای ما مشخص نیست که عبارت “خرید خودرو” رایجتر است یا “فروش خودرو”.
زی لایسنس اولین و برترین سرویس است که بصورت 100% ایمن برنامه نویسی شده است و بصورت یک سامانه آنلاین جهت مدیریت و ساماندهی لایسنس ها با الگوریتمی بسیار نوین و ایمن برای مشترکین ایفای نقش میکند. بطور کلی توسط سرویس زی لایسنس میتوانید برای کلیه پروژه های php، اسکریپت، سیستم های فروشگاهی، سایت ساز، قالب، افزونه و هر آن چیزی که میخواهید مجوز و لایسنس تعریف کنید. اگر در زمینه هزینه تولید محتوا سوالی داشتید، مشاوران ما به صورت رایگان، آماده پاسخگویی به شما هستند. همچنین برای ثبت سفارش محتوا می توانید به صفحه ” خدمات تولید محتوا ” مراجعه کنید. پس از آن می توانید با توجه به رتبه خود در هر کلمه و ارزش آنها، یک استراتژی جدید سئو برای سایت آماده کنید.
تنها مشکل SEMrush این است که مسلط شدن به نحوه پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی با استفاده از آن کمی سخت است. ضمن اینکه خبری از نسخۀ رایگان نیست و باید پول اشتراک پرمیوم آن را بپردازید تا امکان استفاده از امکاناتش فراهم شود. نکتۀ منفی دیگری که خیلی توی ذوق میزند، ضعف Google Keyword Planner در پیدا کردن کلمات کلیدی دمبلند است که جلوتر میبینید چقدر برای سئو سایت مهم هستند. پس تکتک کلمات کلیدی seed را در گوگل جستوجو کنید و عبارات جدیدی که گوگل پیشنهاد میدهد را جایی یادداشت کنید. قاعدتاً توجه به نیاز کاربر و آنچه میخواهد، مهمتر از ترجیحات شخصی شما است.
البته که یکی از اشتباهات رایج در تحقیق کلمات کلیدی، اتکا به حدسیات است؛ اما خب در این مرحله حدسیات هم کارتان راه میاندازند. فکر کنید و ببینید کاربرانی که مخاطبان هدفتان هستند، برای پیدا کردن خدمات و محصولاتی که ارائه میکنید، چه عباراتی را در موتورهای جستوجو مینویسند. در اینجا تمرکز ما بر امکاناتی است که در زمینه تحقیق کلمات کلیدی ارائه شده است. البته امکانات دیگری مانند “ردیابی رتبه سایت در گوگل” و “بررسی وضعیت تکنیکال” را هم ارائه میکند ولی در اینجا تمرکز ما بر امکانات به عنوان یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی خواهد بود. در بخش Discover new keywords میتوانیم به جای لیست کلمات آدرس یک صفحه یا دامنه را به گوگل اعلام کنیم و عبارات پیشنهادی متناسب با محتوا و ماهیت آن را مشاهده کنیم. اگر آدرس سایت یکی از رقبا را در باکس جستجو وارد کنیم به نوعی لیست کلمات کلیدی مرتبط و اهداف اصلی آن سایت را دریافت خواهیم کرد.
مثلاً شاید یکی معتقد باشد اعتبار دامنه مهم است و دیگری شاید بیشتر از هرچیزی، به میزان ارتباط محتوا و تازگی آن دقت کند. این تفاوت حتی ممکن است به به نوع عبارتی که تجزیهوتحلیل میکنند، متفاوت باشد. ولی این کلمات بهشدت هدفمندند و بهتر است حجم جستوجو در طول سال را مدنظر قرار دهید. برای مثال، کسی که «چطور بنر تبلیغاتی طراحی کنیم؟» یا «چطور مشتری جذب کنیم؟» را جستوجو میکند، برای سایت یکتانت بسیار ارزشمند است. متاسفانه تمام ابزارها در حوزهٔ وب فارسی آمار درستی در حجم جستوجو به ما ارائه نمیکنند. دومین کاری که باید انجام دهید، این است که اینتر را بزنید و به آخر صفحه بروید ?
ابزار Keyword Planner یکی از امکانات جانبی پنل گوگل ادز است که با هدف پیدا کردن ایده و طراحی کمپینهای تبلیغاتی معرفی شده است. این ابزار اطلاعات مربوط به میزان جستجوی یک عبارت در ماه (تا 16 ماه اخیر) را به ما اعلام میکند و به همین دلیل مورد توجه متخصصین سئو نیز قرار گرفت است. کار ما با تمام آنچه که باید دربارهٔ تحقیق کلمات کلیدی بدانید، تمام شد. در این مقاله، مرحلهبهمرحله کیورد ریسرچ را طبق تجربه همراه با کلی نمونه به شما یاد دادیم. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک میکند مطمئن شوید محتوایی تولید خواهید که برای آن تقاضا وجود دارد؛ بنابراین اگر تلاش کردید و توانستید رتبه بگیرید، بازدید هم خواهید داشت و زحماتتان بر باد نخواهد رفت.
ناپ شاپ، فعالیت خود را از سال 1393 در زمینه طراحی سایت فروشگاهی مبتنی بر nopCommerce آغاز نمود و با ارائه بهترین راهکارها و خدمات، به یکی از پیشگامان این صنعت تبدیل شده است. تولید محتوای باکیفیت برای این کلمات، میتواند اعتماد مخاطب را جلب کرده و او را به خرید نزدیکتر کند. برای بهینهسازی این کلمات، مطمئن شوید که صفحات کلیدی سایت شما بهراحتی در نتایج جستجو قابل دسترسی باشند. چون این اقدام یکی از مهمترین کارها در حوزه سئو و روشی فوق العاده برای جذب افراد بیشتر به سمت محتوای تولیدی خودتان است. برای مثال در همین مقاله که تمرکز اصلی عبارت “سئو محتوا” است ، عبارت “آموزش سئو محتوا” هم جزو lsi ها محسوب میشود. در ادامه اگر متوجه شدید بین 3 تا 7 سایت از سایت های درون صفحه اول گوگل در هر 2 کلمه با یک صفحه سئو شده اند، یعنی شما هم میتوانید این کار را انجام بدهید.
ابزارهای زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که شامل آموزش کار با Google Keyword Planner، و Ubersuggest میشوند. با استفاده از وبسایتها و ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، میتوانید MSV جهانی یک کلمه کلیدی را جستجو کنید یا حتی آن را به یک شهر خاص محدود کنید. در حالی که MSV بالاتر به معنای ترافیک بالقوه بیشتر برای وب سایت شما است، همچنین به معنای رقابت سنگین تر است. کلمات کلیدی در وب سایت شما مشخص می کند که کسب و کار شما چیست و چه چیزی می فروشید. با این حال، تعداد و کیفیت کلمات کلیدی گنجانده شده در محتوای شما به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند تا تعیین کنند که کجا وب سایت شما را در یک صفحه نتایج موتور جستجوی خاص (SERP) نمایش دهند.
Google Trends یک ابزار رایگان از شرکت گوگل است که برای پیدا کردن کلمات کلیدی و بهینهسازی سئو میتوانید از آن استفاده کنید. شما میتوانید برای یافتن کلمات کلیدی، ابتدا در بخش جستجو عبارت کلیدی خود را وارد کنید. سپس با استفاده از فیلترهایی مانند کشور، بازه زمانی، دستهبندی موضوعی و نوع جستجو، دادههای مرتبط با کلمات کلیدی را مشاهده کنید. همچنین میتوانید مناطقی که کلمه کلیدی شما بیشتر جستجو شده است را بیابید. هنگامیکه وارد داشبورد تجزیهوتحلیل جت سئو میشوید، در نوار سمت راست ابزارهای مختلف آن را مشاهده میکنید.
کلمات کلیدی که گاهی اوقات به عنوان عبارات کلیدی SEO شناخته می شوند، اصطلاحات و عباراتی هستند که برای ایجاد و توسعه محتوای آنلاین استفاده می شوند. از دیدگاه مشتری بالقوه، آنها کلماتی هستند که در نوار جستجو وارد می شوند و به بهترین وجه محصولات یا خدماتی را که به دنبال آن هستند یا سؤالی را که می خواهند پاسخ آن را بیابند، توصیف می کنند. الگوریتم جستجوی گوگل از بیش از 200 عامل برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کند. برای اینکه به وب سایت خود بهترین شانس را برای متمایز شدن از سایرین بدهید، انجام تحقیقات کامل و با کیفیت بالا در مورد کلمات کلیدی ضروری است. وقتی در باکس جستجوی گوگل شروع به تایپ و وارد کردن کلمه موردنظر میکنید، گوگل فوری حدس میزند شما دنبال چه چیزی هستید.
توجه داشته باشید که کاربران نسخه رایگان به 10 جستجو در روز محدود شدهاند. بهعلاوه، در حال حاضر کشور ایران در فهرست کشورهای این ابزار وجود ندارد؛ در عین حال با انتخاب ایالات متحده (US) یا کشورهای فارسی زبان، مخصوصاً برای کلمات کلیدی کلیتر میتوانید نتایج مناسبی را به دست بیاورید. ابزار رایگان تولید کلمات کلیدی طولانی Embarque.io برای ارائه کلمات کلیدی خاص و با رقابت پایین طراحی شده است. این ابزار با تحلیل کلمات کلیدی اصلی و تولید تغییرات مرتبط، به کاربران کمک میکند تا محتوای هدفمند ایجاد کرده و مخاطبان خاص را جذب کنند. مزایای این ابزار شامل هدفگذاری دقیقتر، رقابت کمتر و نرخ تبدیل بالاتر است که آن را به گزینهای ایدهآل برای بازاریابان و تولیدکنندگان محتوا تبدیل میکند.
همانطور که گفتیم یکی از ابزارهای عالی برای جستجو و تحقیق کلمات کلیدی، ابزار کیورد پلنر (keywordplanner) گوگل است که کار با آن خیلی ساده است. برای استفاده از این ابزار در قدم اول شما باید یک اکانت گوگل ادز داشته باشید؛ یعنی از تبلیغات گوگل (google ads) استفاده کرده باشید. امکانات جت سئو بسیار فراتر از تحقیق کلمات کلیدی بوده و ابزارهایی برای تحلیل وضعیت سئو، تخمین میزان بازدید رقبا، شناسایی مشکلات فنی سایت، تحلیل لینک سازی خارجی و … را نیز به شما ارائه میکند. شاید مهمترین نقطه ضعف جت سئو، رابط کاربری پیچیده آن باشد که با توجه به تنوع ابزارها تا حدی قابل پذیرش است و امیدواریم در نسخههای بعدی توجه بیشتری به این مساله داشته باشند. در طول فرآیند تحقیق کلمات با عباراتی مواجه میشویم که میزان جستجوی بالا و رقابت کمی دارند ولی ارتباط زیادی با کسب و کار ما ندارند!
وبسایت Keyword Tools یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان است که به کاربران کمک میکند تا کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنند. این ابزار با نمایش حجم جستجو، سطح رقابت و هزینه هر کلیک (CPC) اطلاعات مفیدی برای بهبود استراتژیهای سئو فراهم میکند. همچنین، پیشنهادات از جستجوهای تکمیل خودکار گوگل و کلمات مرتبط را در اختیار کاربران قرار میدهد تا بتوانند کلمات کلیدی مناسبتری پیدا کنند. علاوه بر این، استفاده از کلمات کلیدی مناسب نه تنها به جذب ترافیک کمک میکند بلکه باعث افزایش نرخ تبدیل نیز میشود. وقتی کاربران با محتوایی مواجه شوند که دقیقاً نیازهای آنها را برآورده میکند، احتمال بیشتری وجود دارد که اقداماتی مانند خرید یا ثبتنام انجام دهند.
این سه عنصر اصلی را در ذهنتان نگه دارید؛ چون در بخش روشهای تحقیق کلمات کلیدی قرار است حسابی از آنها استفاده کنیم. Keyword Planner موثقترین و کاربردیترین ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی است. مسئولیت اجتماعی آکادمی وبسیما این است که به جای نقد کردن دیگران، خودمان وارد عمل شویم و با تالیف منابع با کیفیت آموزش سئو با هدف انتقال دانش، کیفیت محتوای وب فارسی را چند قدم به جلو پرتاب کنیم. اینکه بخواهیم همه عبارات را در گوگل جستجو کرده و پیشنهادات را از باکس جستجو جمعآوری کنیم کار سادهای نیست. ابزارهای متعددی طراحی شده که این فرآیند را برای ما ساده و سریع میکند و یکی از بهترین نمونهها ابزار ایرانی کیوردچی است. از همین آموزش برای یافتن بهترین کلمات کلیدی برای تولید محتوا در بلاگ هم میتوانید استفاده کنید.
ابزارهای سئو را میتوانید دانلود کنید یا به صورت آنلاین استفاده کنید. این ابزارها معمولا برای مدت ۱۵ یا ۳۰ روز رایگان هستند و پس از این مدت، نیاز دارید برای استفاده از خدماتشان، هزینه اشتراک پرداخت کنید. انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای محتوای تصویری و اینفوگرافیک یکی از مراحل کلیدی در جذب مخاطب و افزایش تعامل است. با شناسایی نیازهای مخاطبان، استفاده از ابزارهای تحقیق، تمرکز بر کلمات کلیدی تصویری و بهینهسازی محتوای خود، میتوانید به نتایج مطلوبی دست یابید. همچنین، پیگیری و تحلیل عملکرد کلمات کلیدی به شما کمک میکند تا استراتژیهای خود را بهبود بخشید و از فرصتهای جدید بهرهبرداری کنید. با اجرای این مراحل، میتوانید موفقیت بیشتری در محتوای تصویری و اینفوگرافیک خود تجربه کنید.
ضمناً انتخاب کیوردهای درست و استفادۀ استراتژیک از آنها، به جذب ترافیک مرتبطتر و با کیفیتتر منجر میشود. توجه داشته باشید که فهرست به دست آمده در این مرحله، هنوز نهایی نیست و نیاز به بررسی و دستکاری دارد. اولویت بندی کلمات کلیدی مثل این است که بخواهید یک مسیر را انتخاب کنید؛ پس باید ببینید کدام مسیر به مقصد نزدیکتر است. علاوه بر این از جستجوهای مرتبط که در پایین صفحه نتایج گوگل هستند هم میتوانید ایدههای بیشتری بگیرید. اگر شما از ابزاری استفاده میکنید که در این لیست حضور ندارد در بخش نظرات به ما و مخاطبین آکادمی وبسیما معرفی کنید یا اگر تجربهای از کار با 6 ابزار معرفی شده داشتید با ما هم به اشتراک بگذارید. حقیقت این است که انتخاب بهترین ابزار را باید خودتان و متناسب با گزارشات مورد نیازتان انجام دهید.
ولی اگر صرفا به دنبال کیوردهای عمومی هستید، میتوانید از طریق فرومهای عمومی و همگانی که معمولا رایگان هم هستند، آنها را پیدا کنید. به عبارتی، اگر دنبال کیوردهای اختصاصی برای یک موضوع خاص و تخصصی هستید، باید به انجمنهای تخصصی بروید و در این فرومها به دنبال کیوردهای جدید باشید. روش دیگر برای یافتن و انتخاب کلیدواژههای جدید از طریق فرومها این است که عبارتها و کیوردهای مناسب را استخراج کنید. پسورد خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را وارد کنید. کلاس خصوصی طراحی سایت مشهد که هر آنچه را نیاز دارید از صفر تا صد به شما خواهیم گفت.
همچنین اطلاعات ارزشمندی مثل حجم جستجوی ماهانه و روند تغییرات این کلمات را در اختیار شما قرار میدهد. این روش تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک میکند تا بتوانید کلمات کلیدی مناسبی را پیدا کنید که به صورت مستقیم به کسب و کار شما ربط دارد. در این بخش با وارد کردن رقبا (تا 5 رقیب) مقایسهای از کلمات هدفگذاری شده در سایت آنها، رتبه در نتایج جستجو و تخمین جستجوی ماهانه دریافت میکنید. با چنین اطلاعاتی میتوانید نقاط دیده نشده در استراتژی خود را شناسایی کرده و متناسب با آن برای تولید محتوا برنامه ریزی کنید. تصویر زیر نمایی از محیط کاربردی گوگل ترند از و همانطور که مشخص است بیشتر برای درک تغییرات میزان جستجو در طول زمان و مقایسه دو مفهوم کاربرد دارد.
شاید لازم باشد وقت بگذارید و سایت رقبا را زیر تیغ موشکافانۀ خود ببرید. در بسیاری از مواقع، نکاتی را خواهید یافت که از دید بهترین ابزارها هم پنهان میمانند. البته که ابزارها خوب هستند؛ اصلاً بگذارید دوباره تأکید کنیم که بدون آنها راه به جایی نخواهید برد؛ اما خب از آن طرف بوم افتادن هم پسندیده نیست! منظورمان این است که نباید تمام کار را به آنها بسپارید و فقط به نتایج ارائهشده توسط این پلتفرمها اتکا کنید. چنین کیوردهایی حجم جستوجوی خیلی زیادی دارند و معمولاً به همین خاطر، خیلیها به اشتباه فکر میکنند باید تمام تلاششان را به کار ببندند تا برای آنها رتبه بگیرند. درک نیت کاربر مهم است، چون با این کار میفهمید قرار است چه صفحهای را به هر کیورد اختصاص دهید.
سوالات کاربران این سایتها به شما ایدههای بکری برای پیدا کردن کلمات کلیدی جدید و موضوعات متنوع میدهند تا با آنها محتوای پربازدید و ارزشمند برای سایت خود تولید کنید. سایت های ایرانی و فارسی زبان پرسش و پاسخ زیادی برای دسترسی به کلمات کلیدی جدید و مهم در دسترس شما هستند. بعضی از این سایتها در اصل سایت تخصصی پرسش و پاسخ نیستند بلکه بخش مخصوص مربوط به پرسشوپاسخ یا انجمن را برای بازدیدکنندگان خود فراهم کردهاند. دقت کنید که این سایت خارجی معمولا برای تولید محتوای به زبان اصلی یا موضوعات مشترک بین تمامی کاربران اینترنتی مناسب است. هر سوالی که مخاطب یا کاربر سایت شما در ذهن خود داشته باشد، یک جستجوی بالقوه محسوب میشود و یکی از آمار جستجوی گوگل را تشکیل میدهد. خیلی از کاربران با طرح سوال و پرسش در گوگل به جستجوی محتوای مدنظرشان میپردازند.
این پروسه نیازمند تکرار و بازبینی جهت بهبود و افزایش دقت انتخاب کلمات کلیدی است. تحقیق کلمات کلیدی بدون شک یکی از اصلیترین گامهای سئو محسوب میشود که اگر به درستی تحلیل و اجرا شود بسیار میتواند به بهبود رتبه وبسایت شما کمک کند. در این مقاله به طور کامل این موضوع را توضیح دادیم و بهترین ابزارهای این حوزه را معرفی کردیم. این وبسایت ابزار خوبی است که سؤالاتی که معمولاً با استفاده از کلمه کلیدی مورد نظر شما از گوگل پرسیده میشود را نمایش میدهد. روش کار وبسایت Answer the Public به این ترتیب است که با کلمه کلیدی شما سؤال میسازد و سپس با استفاده از ابزار Google Suggest فهرستی از سؤالاتی که احتمالاً مخاطب شما به دنبال پاسخ آنهاست را تولید میکند. برای شروع کافی است که کلمات مطلوب و هدف خود را در کادر مربوطه وارد و سپس کشور و زبان هدف برای انجام تحقیق کلمه کلیدی را انتخاب کنید.
بسیاری از وب سایت ها در ابتدای کار خود، خیلی با قدرت اقدام به تولید محتوا می کنند. اما پس از مدتی این روند را ادامه نمی دهند و انتظار دارند که همچنان سایتشان رتبه خوبی داشته باشد. تولید محتوا و تحقیق کلمات کلیدی، یکی از اقداماتی است که به صورت دائمی و پیوسته باید انجام شود. آژانس توسعه کسب و کار باران نیز با گذشت زمان 15 سال از شروع کار خود، همچنان برای تحقیق کلمات کلیدی برنامه مشخصی دارد. یافتن کلمات کلیدی سایت ممکن است چندین روز زمان ببرد، این موضوع بستگی به نوع محتوا و موضوع محتوا دارد. تحقیق کلمه کلیدی به شما کمک میکند کلمات و عباراتی را که کاربران در موتورهای جستجو استفاده میکنند، پیدا کنید.
این ابزار با در نظر گرفتن کلمه کلیدی اصلی، کلماتی را پیشنهاد میدهد که با همان کلمه شروع میشود که احتمال دارد کمتر مورد توجه قرار بگیرند اما پتانسیل بالایی برای جذب ترافیک هدفمند دارند. استفاده از کلمات لانگ تیل در سئو نه تنها باعث افزایش ترافیک وبسایت میشود بلکه رقابت کمتر بر روی آنها نیز موجب کاهش هزینههای تبلیغاتی خواهد شد. همچنین، این نوع عبارات معمولاً نشاندهنده نیت خاص کاربر هستند؛ بنابراین محتوای تولید شده بر اساس آنها احتمال بیشتری دارد که نیازهای واقعی مخاطب را برآورده کند. کلمات کلیدی به عنوان پل ارتباطی بین محتوای وبسایت و نیازهای جستجوی کاربران عمل میکنند. هنگامی که یک کاربر عبارتی را در موتور جستجو وارد میکند، موتور جستجو تلاش میکند بهترین نتایج را بر اساس آن عبارات ارائه دهد. بنابراین، انتخاب صحیح کلمات کلیدی میتواند تأثیر زیادی بر روی رتبهبندی سایت در نتایج جستجو داشته باشد.
نکته ای که شما باید در یافتن کلمات کلیدی جدید از طریق فرومها و انجمنها به آن دقت کنید، انتخاب فروم یا تالار گفتگوی مناسب و مرتبط با فعالیت سایت شما یا موضوعی است که در ذهنتان دارید. روش دیگری که در یافتن کیوردهای جدید در فروم ها به شما کمک میکند، مشاهده و تعامل با کاربران است. شما با نگاه کردن به مباحث و گفتگوهای مختلف کاربران میتوانید به موضوعات مورد علاقه آنها پی ببرید. من در این محتوا شما را با ۸ روش برای یافتن کلمات کلیدی جدید از طریق فرومها و سایتهای پرسش و پاسخ آشنا میکنم. کلمات کلیدی تصویری به عباراتی گفته میشود که معمولاً در جستجوی تصاویر استفاده میشوند. این کلمات معمولاً شامل توصیفاتی از تصویر، نوع محتوا، و موضوع آن هستند.
یکی از روش های تحقیق کلمات کلیدی سایت فروشگاهی، استفاده از ابزارهای مختلف است. ابزارهای رایگان و غیر رایگان زیادی برای پیدا کردن کلمات کلیدی وجود دارد. ابزار Google Keyword Planner یکی از ابزارهای عالی برای تحقیق کلمات کلیدی است و استفاده از آن بسیار ساده است. با این ابزار میتوانید کلمات کلیدی مرتبط با محصولات یا خدمات خود را پیدا کنید و به سادگی آنها را جستجو کنید. تحقیق کلمات کلیدی به معنی یافتن و تحلیل عباراتی است که بیشترین بازدید و میزان جستجو را در حوزه کاری شما دارند و کاربران بیشتری را به سایت شما هدایت میکنند.
برای فهمیدن میزان رقابت یک کلمه کلیدی، باید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مثل Ahrefs، SEMrush یا Ubersuggest استفاده کنید. این ابزارها میزان "Keyword Difficulty" یا سختی کلمه کلیدی رو نشان میدهند. بخش ساختار محتوا قسمتی است که شما میتوانید برای تدوین ساختار محتواهای سایت خود از آن استفاده کنید. بدین ترتیب که یک کلمه کلیدی هدف خود را در آن وارد کرده و جت سئو مجموعهای از پیشنهادات را برای قسمتهای مختلف محتوای شما ارائه میکند. این پیشنهادات شامل عنوان مطلب، تگهای هدینگ، متن آلت تصاویر، چگالی استفاده از کلمه کلیدی موردنظر و... جت سئو این پیشنهادات را با بررسی رتبههای برتر گوگل در کلمه کلیدی موردنظر ارائه میکند.
در این بخش، کیورد پلنر هزینه تبلیغات در گوگل برای کلمات کلیدی انتخابشده را برای شما پیشبینی میکند. جا دارد به این نکته اشاره کنیم که این عدد دقیق نیست و قیمت هر کلیک در لحظه حساب میشود. یادتان است گفتیم میشود با کیورد پلنر از روی دست رقبا تقلب کرد؟ کافی است روی «Start with a website» کلیک و آدرس سایت آنها را وارد کنید. هرچیزی که شما در موتورهای جستوجو سرچ میکنید، حاوی کلمات کلیدی یا کیورد است. فرض کنید میخواهید یک وبسایت طراحی کنید، ولی روش طراحی آن را بلد نیستید.
بعد از پیدا کردن جواب این سؤالها، باید مشخص شود که چطور میتوان محتوایی تولید کرد که خوشایند این افراد را بههمراه داشته باشد. تا اینجا، اطلاعات لازم دربارۀ دو دانش پایهای (و بسیار ضروری) را به دست آوردید. قبل از اینکه وارد عمل شوید، باید یکسری پیشنیازها را هم رعایت کنید که در بخش بعدی راجعبه آن صحبت خواهیم کرد. با کلیک بر روی get result، در صفحۀ بعدی، تعداد دفعاتی که هر کدام از عبارتها در ماه جستجو میشوند به شما نشان داده میشود. "روتین مراقبت از پوست"، "بهترین کرم ضد آفتاب"، یا "محصولات طبیعی مراقبت از پوست" میتوانند در این دسته قرار بگیرند. تو این بخش میخواهیم روشهای ساده و کاربردی برای پیدا کردن بهترین کیوردها را یاد بگیریم.
استفاده از چنین ابزارهایی زمان لازم برای گسترش دایره واژگان را کوتاه میکند و دید خوبی از ادبیات کاربر در هر حوزه در اختیارمان قرار میدهد. برای آنکه بتوانیم تخمینی از میزان جستجوی هر عبارت داشته باشیم باید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی بهره بگیریم. بهترین ابزار برای تخمین میزان جستجوی کلمات، Keyword Planner است که در ادامه بیشتر در موردش صحبت خواهیم کرد. برای آموزش کار با Ahrefs جهت پیدا کردن کلمات کلیدی، روی "Keyword Explorer" کلیک کرده و کلمه کلیدی خود را وارد کنید. سپس با انتخاب علامت ذرهبین یا گزینه جستجو، میتوانید اطلاعاتی مانند سختی کلمه کلیدی و میزان جستجوی آن در ماه گذشته را مشاهده کنید. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک میکند تا ایدههای بهتری برای پستهای وبلاگ خود پیدا کنید و به سوالات دغدغههای آنان که به خاطرش در گوگل جستجو میکنند، پاسخ دهید و ترافیک سایت خود را افزایش دهید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری