ابزارهای سئو چیست
بهترین ابزار سئو در سال 2024 معرفی 14 ابزار رایگان سئو
یعنی میتوانید به صورت نامحدود برای تحلیل تعداد نامحدودی از وبسایتها(و شاید رقیبها) از آن استفاده کنید. یکی از ویژگیهای شگفت انگیز این ابزار این است که به شما امکان بررسی، حذف و ایجاد citation در متداول ترین سایتهای سایتیشن (و نیز سایر مواردی که کمتر رایج هستند) میدهد. این ابزار هنگام ارزیابی عمیق سئوی محلی، Google My Business شما را نیز بررسی میکند. Majestic ابزاری است که سالیان سال در صنعت سئو حضور داشته و دارای بینش ویژهای در زمینه لینکسازی سئو میباشد. این ابزار همچون Ahrefs الگوهای لینک سازی را تشخیص میدهد و به کمک آن میتوان گزارشی از تمام لینک پروفایلهای موجود در سایت تهیه کرد. یکی از دلایل عمده شهرت SEMrush این است که اطلاعات دقیقی در زمینه keyword research و سایر بررسیهای فنی در اختیار کاربر میگذارد.
به عنوان مثال لینکی که با عنوان استراتژیهای سئو ساخته شده است به صفحهای با موضوع سئو تعلق داشته باشد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. در تصویر بالا هم میتوانید هزینه خرید اکانت 1 ساله این ابزار را مشاهده کنید. اگر تا کنون از آن استفاده نکرده اید، توصیه میکنم حتما آن را امتحان کنید. آیا میدانید چرا این ابزار برای متخصصین سئو ابزاری منحصر به فرد است؟ بله، درست حدس زدید، به دلیل تهیه گزارشات داده محور.
با ابرسرورها میتوانید سرور با سیستمعامل دلخواه خود را در چند دقیقه انتخاب و نصب نموده و آزادانه منابع سرور خود را کاهش و افزایش دهید. برای مشاهده اطلاعات دقیقتر نیز میتوانید وارد بخش «Crawlability» شده و روی «View details» کلیک کنید. همانطور که از نام این سایت مشخص است می توانید وضعیت ریدایرکت لینک ها را بررسی کنید. حالا بیایید هر یک از این انواع کلمه کلیدی را بهصورت جزئیتر بررسی کنیم. به متن لینکی گفته میشود که تفاوت ناچیز و جزئی با کلیدواژه صفحهای که به آن لینک داده شده است دارد.
سایتهای اسپم، سایتهایی هستند که برای کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو، افزایش بازدید یا لینکسازی، از روشهای غیرقانونی و مخرب استفاده میکنند. این سایتها فاقد محتوای ارزشمند هستند و اغلب محتوای تکراری، غیرمرتبط یا کپی شده دارند؛ ضمن اینکه تعداد زیادی بک لینک خارجی به سایتهای بیربط را شامل میشوند و پر از صفحات تبلیغاتی هستند. با استفاده از ابزار اسپم اسکور میتوانید سایتهای اسپم را برای جلوگیری از تأثیرات منفی آنها بر سئو و اعتبار وب سایت شناسایی کنید. این ابزارها، نرم افزارهایی هستند که با استفاده از استراتژی سئو خودکار آن ها سایت خود را بهینه سازی می کنید. برای مثال، آن ها می توانند در زمینه های مختلف مانند تحقیق کلمات کلیدی، ردیابی موقعیت کلمات کلیدی، لینک دهی، تحلیل رقبا و … همراه تان باشند. امروز ابزارهای متنوعی در دسترس است که برخی از آن ها طرفداران زیادی دارند.
با استفاده از این ابزار یک موتور قوی سایت شما را بررسی میکند و مسائلی نظیر سرعت بارگذاری صفحات مختلف، صفحات بلاک شده برای گوگل، مشکلات نقشه سایت، مشکلات فنی سئو و... در واقع پس از آن که سایت شما را تحلیل میکند، یک گزارش کامل به شما ارائه میکند که به راحتی میتوانید یک سایت بهینه داشته باشید. جالب است بدانید بسیاری از این اطلاعات به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده میشود در حالی که ابزارهای مشابه پولی هستند. Screaming Frog یک ابزار قدرتمند و خزنده وب است که به شما امکان میدهد تا وبسایت خود را از دیدگاه موتورهای جستجو بررسی کنید. این ابزار با شبیهسازی رفتار رباتهای گوگل، تمام صفحات وبسایت شما را خزش و اطلاعات مهمی در مورد ساختار سایت، محتوا، و سئو جمعآوری میکند. این اطلاعات به شما کمک میکند تا مشکلات موجود در سایت را شناسایی و آنها را برطرف کنید و در نهایت عملکرد وبسایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید.
وجود ابزارهای متفاوت در هر کاری به ما در بالابردن دقت و یا تسریع روند کار کمک می کند. با کمک ابزار سئو می توان بررسی دقیق تری از سایت ها و مراحل انجام سئو انجام داد. در این مقاله با ابزارهای بررسی سئو سایت آشنا می شوید که به شما در کسب سئو و در نتیجه کسب رتبه بهتر سایت کمک می کند. این کار دلایل مختلفی اعم از تلاش برای دستکاری موتورهای جستجو، تجربه کاربری نامناسب و عدم توجه به ساختار سایت، از نشانههای یک سایت اسپم است. ضمن اینکه عواملی چون طول مناسب، عدم استفاده از کلمات کلیدی تکراری، خوانایی و تناسب با ساختار سایت در مورد طول URL مهم هستند.
این نمرهها بر اساس سرعت سایت، فاکتورهای مد نظر گوگل در Core Web Vitals و... همانطور که در تصویر پیداست، این ابزار در مورد تعداد بک لینکها، لینکهایی که به تازگی ساخته شده، از بین رفته و... امروزه با گسترش تکنولوژِی تلفن های همراه استفاده از آنها برای سرچ در محیط اینترنت افزایش یافته. میتوان گفت تا چند سال دیگر به طور کلی جایگاه کامپیوترها را خواهند گرفت. با استفاده از این ابزار گوگل صفحات سایت خود را برای استفاده در گوشی های همراه بهینه میکنیم.
البته باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که شما میتوانید با استفاده از ابزاری به نام گوگل آنالیتیکس نرخ تبدیل وب سایت خود را مشاهده کنید. همینطور میتوانید با بهینهسازی کردن وبسایت خود و همچنین بهینه سازی ترافیک آن نرخ تبدیل خود را ارتقا دهید. زمانی که یک وبسایت به تازگی راه اندازی میشود موتورهای جستجوی نظیر گوگل امکان دارد که به آن برای مدت کوتاهی رتبه بالایی در صفحات نتایج بدهند؛ به این دوره ماه عسل گوگل یا Google Honeymoon گفته میشود. ماه عسل گوگل به دلیل بررسی کیفیت عملکرد وب سایت و همچنین سنجیدن میزان ارتباط مطالب موجود در وب سایت با موضوعات جستجو شده توسط کاربران صورت میپذیرد. اطلاعات به دست آمده از Sandbox گوگل نشان میدهد که این ابزار بیشتر شبیه به فیلتری است که در سال ۲۰۰۴ به جمع الگوریتمهای گوگل پیوسته است. یک اصطلاح استعارهای است که از آن برای توضیح دادن اینکه چرا بیشتر وب سایتهایی که به تازگی کار خود را آغاز کردهاند رتبههای پایینتری نسبت به وبسایتهای قدیمیتر در صفحه نتایج موتورهای جستجو به دست میآورند.
به بیان دیگر از این راهکار هنگامی اتفاق میافتد که شخصی تصمیم داشته باشد صفحه خاصی را باز کند اما به صفحهای دیگر هدایت میشود. بیشتر در مواقعی این اتفاق میافتد که صاحب یا مدیر سایت صفحهای را در وب سایت خود حذف کرده باشد. در این زمان است که با کمک گرفتن از Redirect تلاش میکند تا کرالرهای موتورهای جستجو و همچنین بازدیدکنندگان وب سایت را به صفحهای که مرتبط با موضوع سرچ شده آنها است، منتقل کند. کلماتی مانند (برای، از، در، بر، به، و با) که به تنهایی معنا و مفهومی ندارند، در نتایج جستجوی کاربران تأثیر چندانی نمیگذارند و توسط موتورهای جستجوگر نادیده گرفته میشوند. فعالیتهای انسانی در شبکههای اجتماعی مجازی مانند اینستاگرام، لینکدین، فیس بوک، توییتر و… Social Signal گفته میشود. فعالیتهایی که هر کدام از آنها به عنوان یک سیگنال در نظر گرفته میشوند.
با توجه به آنچه درباره ابزارهای سئوی سایت برای موتورهای جستجو گفتیم، دیگر وقت آن رسیده که جعبه ابزار حرفهایتان را آماده کنید. سپس از بین سایر ابزارها، آنهایی را انتخاب کنید که علاوه بر کاربردی بودن، برای شما راحتتر قابل استفاده باشند. بدون شک Google My Business یکی از بهترین ابزارهای موجود در زمینهی سئو محلی است که حتماً باید از آن استفاده کنیم، ولی متأسفانه فعلاً برای کاربران ایرانی تحریم است. این ابزار رایگان به ما اجازه میدهد تا کسب و کار خود را معرفی کنیم، اطلاعات لیست شده را مدیریت کرده و به نظرات کاربران پاسخ دهیم. SpyFu ابزار دیگری است که توانایی تشخیص میزان لینک سازی خارجی انجام شده برای یک سایت را دارد. از این ویژگی برای رسیدن به وضعیت لینک سازی سایت رقبا هم میتوانیم استفاده کنیم.
درست است که انتخاب یک کلید واژه رقابتی در سئو سایت و یا یک صفحه خاص از یک وبسایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ اما امکان دارد اجرا کردن فرایند سئو هفتهها یا ماهها طول بکشد تا به نتیجه دلخواه شما برسد. همچنین امکان دارد که نتایج سئو در صفحات موتور جستجو به سرعت قابل مشاهده نباشد. اما در طولانی مدت فواید سئو و بهینه سازی وب سایت موجب میشود تا رتبه مناسبتری در صفحات نتایج جستجو برای وبسایت به دست بیاید و همچنین کاربران و بازدید کنندگان بیشتری را به کسب کند. این سایت در نسخه رایگانش اطلاعات خوبی در مورد سئوی سایتتان به شما میدهد. اما مشکل اینجاست که بعضی مواقع باید برای بررسی در نسخه رایگان، ثابت کنید که صاحب سایت مورد نظر هستید.
ابزار Moz یک مجموعه ابزارهای مفید برای بهینهسازی موتورهای جستجو (سئو) است که به وبمستران و بازاریابان کمک میکند تا وبسایتها و محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهترین حالت بدهند. این ابزارها اطلاعات بسیار مفیدی ارائه میدهند که به بهبود رتبهبندی ویدئوها و صفحات وب کمک میکنند و در نتیجه بازدیدکنندگان بیشتری به وبسایت جذب میکنند. در صورتی که دنبال کلمات کلیدی مناسب برای محتوای سایت خود هستید، میتوانید از این سایت استفاده کنید. این ابزار رایگان سئو یافتن بهترین کلمات کلیدی میتواند به افزایش میزان بازدید و ترافیک سایت کمک کند و بازدیدکننده بسیاری را به سمت سایت شما هدایت کند. تنها کافی است کلمه کلیدی مورد نظر خود را در آن وارد کنید تا پس از یک مدت زمان کوتاه، لیستی از کلمات کلیدی کاربردی و مشابه را که به ارتقا سایت کمک میکند، در اختیار شما قرار دهد.
زمانی که یک کاربر از جایی غیر از دامنه وب سایت شما، به آن دسترسی داشته باشد یک بازدید یا Visit برای وب سایت شما ثبت میشود. نرخ تبدیل Conversion Rate هنگامی رخ میدهد که یک کاربر عمل مورد نظر شما را انجام دهد. به بیان دیگر زمانی که یک کاربر به یک متقاضی تبدیل میشود، تبدیل اتفاق میافتد. انتظاراتی که شما از بازدید کنندگان و کاربران وب سایت خود دارید با توجه به نوع وبسایت شما و نوع فعالیتتان در سایت میتواند متفاوت باشد. در حقیقت وبسایت هایی که به تازگی راه اندازی شدهاند مانند یک نوزاد در بستر اینترنت هستند که ابتدا لازم است سلامت آنها تأیید شود.
ابزار سئو به مجموعهای از ابزارها گفته میشود که برای اقدامات مختلفی نظیر تحقیق کلمات کلیدی، بررسی رتبه کلمات کلیدی، شناسایی مشکلات فنی سایت، و تحلیل رقبا استفاده میشوند. هر ابزار ممکن است به یکی از این زمینهها یا به مجموعهای از آنها کمک کند. در ادامه به معرفی ابزارهایی خواهیم پرداخت که میتوانند در بخشهای مختلف سئو به شما یاری رسانند. ابزارهای سئو با قابلیتها و ویژگیهای مختلف به کسبوکارها کمک میکنند که علاوه بر تحلیل دقیق سایت، استراتژیهای بهینهسازی محتوا، لینکسازی، تحقیق کلمات کلیدی و تحلیل رقبا را طراحی کنند. این ابزارها با ارائه دادههای کاربردی، به شما در شناسایی نقاط ضعف و فرصتهای رشد کمک کرده و راهکاری مناسب برای بهینهسازی سایت ارائه میدهند.
استفاده از این ابزارها میتواند در زمان و هزینه شما صرفهجویی کند، حضور وبسایت در صفحه نتایج و رتبه کلمات کلیدی را بهبود بخشد و در نهایت ترافیک و درآمد بیشتری را برای یک وبسایت به ارمغان بیاورد. SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که به معنای بهینه سازی موتور جستجو تعریف می شود. اسامی سایت هایی که در رتبه های برتر گوگل مشاهده می کنید، همگی مطابق قوانین سئو پیش رفته اند. برای این که از وضعیت سایت خود مطلع شوید و بخش های مختلف آن را بررسی کنید، بهترین ابزارهای سئو به کارتان می آید. هر کدام از ابزارها عملکرد متفاوتی دارند و به بررسی بخش های مختلف سئو می پردازند. با رونمایی آن ها، کیفیت سئو سایت با سرعت بالایی مشخص می شود و با ارائه گزارش های کامل می توانید در دستیابی به جایگاه برتر صفحه نتایج گوگل قدم بردارید.
ابزار سئو به ابزارهایی گفته میشود که در اقداماتی نظیرِ تحقیق کلمات کلیدی، بررسی رتبه کلمات کلیدی در گوگل، یافتن مشکلات فنی سایت و تحلیل رقبا به شما کمک میکنند. هر ابزار ممکن است یکی از این موارد یا مجموعهای از آنها را در خود داشته باشد. در ادامه به معرفی ابزارهایی میپردازیم که در بخشهای مختلفِ سئو میتوانند به شما کمک کنند، با ادامه مقاله همراه باشید. Sitebulb، همانند Screaming Frog، یک خزنده قدرتمند وبسایت است که به صورت تخصصی برای تحلیل و بهبود سئو داخلی سایتها طراحی شده است. این پلتفرم با ارائه گزارشهای دقیق و قابل فهم، به شما کمک میکند تا به سرعت مشکلات فنی و ساختاری سایت خود را شناسایی کرده و راهکارهای بهبود را به کار بگیرید. Sitebulb با ارائه اطلاعاتی جامع در مورد خطاهای فنی، ساختار سایت، کیفیت محتوا و وضعیت لینکهای داخلی و خارجی، تصویری کامل از وضعیت سئو سایت شما را ارائه میدهد.
گزارش «Overview» مربوط به Site Audit، تمام دادههایی را خلاصه میکند که رباتها در طول خزش جمعآوری کردهاست. ابزارک «Crawled Pages» نیز تعداد صفحات کرالشده و صفحات بدون مشکل و مشکلدار را نشان میدهد. با تعریف این تگ، گوگل همچنان صفحه را خزش میکند؛ اما وقتی به تگ noindex میرسد، تصمیم میگیرد آن را ایندکس نکند. این یعنی Crawl Budget صرف بررسی صفحه شده، اما خروجی خاصی (مانند ایندکس شدن) ندارد. بین ایندکس شدن صفحه و رتبهبندی آن، مراحل واکشی اطلاعات (Fetch Data) و ارسال اطلاعات (Send Data) هم وجود دارد. طی این مراحل، اطلاعات برای بهبود رتبهبندی، دوباره از مرحله ایندکس بازیابی شده و اطلاعات جدید به سیستم فرستاده میشود.
ولی مهمترین دلیل استفاده از ابزار سئو را می توان آنالیز سایت خود و همینطور آنالیز سایت رقبا، به دست آوردن اطلاعات دقیق و همینطور داشتن آمار و گزارش دانست. افزونه All in One یک پلاگین غیر رایگان ولی قدرتمند و کاربر پسند برای سئوی سایتهای وردپرسی است. این افزونه کمک میکند بتوانیم تمام تنظیمات لازم برای بهبود سئوی سایت را بهسادگی انجام دهیم. امکانات مهم این افزونه شامل تنظیم عنوانها، سئوی محتوا، اسکیمای محتوا، تهیه خودکار نقشه سایت، عنوان سئو، عنوان متا و توضیحات متا است. این ابزار در تولید استراتژیک عناوین صفحات، برچسبها و همچنین توضیحات متا به ما کمک میکند. با استفاده از این ابزار، میتوانیم محتوای عناوین و اسنیپتهای خود را بهینه کنیم تا نرخ کلیک را به حداکثر برسانیم و ترافیک موتور جستجوی ارگانیک خود را برای یک کلمه کلیدی خاص افزایش دهیم.
اگرچه Moz Bar از ابتدا جزو بهترین ابزارهای فنی سئو محسوب نمیشد، درحال حاضر به طور حرفهای به بررسی کامل و دقیق یک سایت از جنبههای مختلف میپردازد. این نکته را باید در نظر داشت که این ابزار سهم کوچکی در تحلیل و آنالیز وب سایت دارد و تنها بخشی از یک پازل هزار تکه را میسازد. بنابراین توصیه میشود که برای دریافت نمای کلی از عملکرد سایت، از چندین ابزار آنالیز استفاده کنید. Google Page Speed Insights، سرعت صفحه اغلب با "سرعت سایت" به اشتباه گرفته میشود، این ابزار در واقع سرعت صفحاتی از سایت را به عنوان نمونه هم بر روی دسکتاپ و هم بر روی موبایل اندازه گیری میکند. با اعمال تغییر در سایت و بروز مشکلاتی مانند پاک شدن حساب سرچ کنسول (GSC)، چون این اطلاعات قبلا در سرورهای گوگل ذخیره شده، امکان دسترسی مجدد به آن وجود دارد.
Sitewide links در بیشتر یا همه صفحاتی که در یک وب سایت وجود دارد مشاهده میشود. دلیل آن هم این است که پانویس یک وب سایت، سر صفحه و نوار کناری آن در تمام صفحات سایت دیده میشود. یک نمونه از این گونه لینکها که میتوان به آن اشاره کرد لینک سؤالات متداول در پایین صفحات یا همان Footer صفحات یک وب سایت میباشد. در این شیوه، بارگذاری اولیه محتواهای درون صفحات وب سایت ممکن است که کمی بیشتر طول بکشد و زمان بیشتری را به خود اختصاص دهد. در واقع تمامی فعالیتهایی که در خود وب سایت انجام میشود که میتواند شامل تولید محتوا، UI، UX و لینک بیلدینگ داخلی باشد. صفحات دیگر که در وبسایت وجود دارند و معمولاً با هدفهای متفاوتی نسبت به صفحات فرود ساخته میشوند.
گوگل آنالیتیکس یک سرویس رایگان طراحی شده توسط گوگل است که آمار بازدیدکنندگان یک وب سایت را نشان میدهد. بررسی و تحلیل ورودیها، صفحات ورودی، کاربران وارد شده، فعالیتهای کاربران، زمان حضور و مسیر خروجی آنها را ارائه میکند به این ترتیب، گستره وسیعی از اطلاعات در اختیار مدیریت سایت قرار خواهد گرفت. همانند تمام کسب و کارها که داشتن ابزارهای حرفهای به پیشرفت کسب و کار کمک میکند، برای سئو سایت هم ابزارهای مختلفی وجود دارد که میتوانید برای بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو و بهبود رتبه خود استفاده کنید. همچنین افزونه کروم جت سئو به شما این امکان را میدهد تا گزارش کاملی از آنالیز و عملکرد وبسایت، وضعیت لینکها و تغییرات رتبه در کلمات کلیدی را به راحتی و تنها در یک افزونه کروم مشاهده کنید. به کمک این ابزارهای سئو، میتوانید به درک درستی از عملکرد وبسایت خود برسید و بفهمید که وبسایت شما چه مشکلاتی دارد یا در کدام بخشها به خوبی عمل کرده است. در این مطلب، ابزارهای مفید و کاربردی سئو به شما معرفی خواهد شد که میتوانید با استفاده از آنها، به بهترین نتایج دست یابید.
در صفحه سرچ گوگل و در پایین هر سایت ظاهر میشود و به همین راحتی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار میدهد. ما در این مقاله به بررسی انواع ابزارهای رایج و پرطرفدار در سئو سایت پرداختیم. البته توجه داشته باشید که ابزارهای موجود در این حرفه بسیار زیاد بوده و نمی توان در یک مقاله به بررسی تمامی آنها پرداخت. همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد، ابزارها به چهار دسته کلی تقسیم می شوند. اگر در دسته مسلط به دو یا سه ابزار باشید می توانید برای بهبود سئو سایت از آن استفاده نمایید.
به عبارت دیگر، مانند یک نقشه راه برای رسیدن به موفقیت در فضای آنلاین عمل میکند و به شما کمک میکند تا در مسیر رقابت باقی بمانید و به اهداف خود دست یابید. شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم میتوانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید. این نکته را تقریباً همه پذیرفتهاند که بزرگترین و ارزانترین و معتبرترین مسیر ورود به یک سایت موتورهای جستجو هستند. مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده میکنند (منبع). همچنین در ایران نیز می توانید با ارائه این مدرک معتبر با شرکت های بزرگ قرارداد بسته و آینده کاری خود را تضمین نمایید.
این ابزار همچنین توصیههایی عملی برای رفع ایرادات و بهبود تجربه کاربری سایت به شما ارائه میکند. یک ابزار قدرتمند و رایگان است که به شما کمک میکند کلمات کلیدی مناسب برای کمپینهای تبلیغاتی گوگل ادز و همچنین تخمین حجم جستجو کلمات برای seoوبسایت خود پیدا کنید. در کل، SheerSEO ابزاری کارآمد و جامع برای بهبود سئو وبسایتهاست که به شما امکان میدهد استراتژیهای سئو خود را بهبود داده و به نتایج بهتر در موتورهای جستجو دست پیدا کنید. در واقع این ابزار در دسته ابزارهای غیر مستقیم سئو و بهینه سازی سایت بوده، اما بسیار مهم و کاربردی می باشد. این ابزارها به شما کمک می کنند تا شما اطلاعات دقیقی از کلمات کلیدی سایت رقبای خود و همچنین رفتار کاربران و نحوه ورود به سایت رقبا به دست آوردید. سپس بر اساس دیتای اعلام شده، استراتژی مناسبی را برای سایت خود در نظر بگیرید.
این زبان به توسعه دهندگان دنیای وب این اجازه را میدهد تا تغییراتی در ظاهر صفحات وب سایت خود به وجود بیاورد. این تغییرات شامل تغییر اندازه فونت و نوع آن، تغییر سایز، تغییر رنگ و تغییر در عناصری مانند رنگ متن و رنگ لینکها و… میشود. این در حالی است که در Web 1.0 تولید محتوا کاری سادهتر و محدودتر محسوب میشد. ویکیها شبکههای اجتماعی و سایتهای اشتراک گذاری ویدیو و تصاویر، وبلاگها و سایتهای مشابه با آن نمونههایی هستند که میتوان از آنها در تکنولوژی Web 2.0 نام برد. Wiki به سایتهایی گفته میشود که این امکان را به کاربران و بازدیدکنندگان خود میدهند تا محتوایی که درون آن وجود دارد را بهروزرسانی کنند و یا اینکه خود کاربران در اینگونه سایتها محتواهایی را به وجود بیاورند. برای پاسخ به این سؤال باید اینطور توضیح دهیم که صفحات موجود در وب سایت دارای عناوین و موضوعات مختلف و گوناگونی هستند و حتی امکان دارد که لینکهای زیادی در آنها وجود داشته باشد.
تفسیر سمت کاربر یا Client-Side Rendering به تفسیر اطلاعات و تبدیل فایلهای html به اطلاعات قابل مشاهده توسط کاربران در مرورگر گفته میشود. در این زمان هنگامی که شما وارد یک وب سایت میشوید و از آن بازدید میکنید مرورگر شما فایلهای html را از سرور دریافت کرده و خودش آنها را به محتواهایی که برای شما قابل مشاهده باشند تبدیل میکند. هنگامی که شما تمایل دارید بدانید یک کلید واژه چقدر در طول یک ماه جستجو شده و از آن بازدید شده است باید Impression آن کلید واژه را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. از آنجایی که دنیای اینترنت روی پروتکل http اجرا میشود و مشخص میکند url چگونه باید به کار خود ادامه دهد. این نوع ریدایرکت به این معنا است که آدرسی که موتورهای جستجو و کاربران به دنبال آن هستند بر روی آدرس دیگری در http نسخه ۱.۱ پیدا شده است. این نوع ریدایرکت به موتورهای جستجو و کاربران آن میگوید که آدرسی که مدنظر آنها است به صورت موقتی به یک آدرس جدید منتقل شده است و باید برای مراجعات بعدی خود از url اصلی استفاده کنند.
قابلیتهای Wappalyzer میدان دید ما را نسبت به تکنولوژیهای سایت رقبا از جمله نوع سیستم مدیریت محتوا، فریمورکهای وب، سیستم تجارت الکترونیکی، نرمافزار سرور، ابزارهای تجزیهوتحلیل و موارد دیگر گسترده میکند. Ahrefs SEO Toolbar یک افزونه رایگان برای مرورگرهای کروم و فایرفاکس است، که دادههای مفیدی در مورد صفحات سایتهایی که بازدید میکنیم، ارائه میدهد. مانند عنوان و توضیحات متا، وضعیت ایندکس و کروال، هدینگها، تعداد کلمات و تاریخ انتشار و به روز رسانی. این ابزار در حال حاضر یکی از محبوبترین کراولرهای دسکتاپی موجود در بازار است. اگرچه نسخهی رایگان این ابزار بهاندازهی نسخهی پولی آن کاربردی نیست، اما باز هم میتواند برای پروژههای کوچک کابردی باشد.
همچنین می توانید با قبول پروژه برای سایر کسب و کارها، درآمد خود را بالا ببرید. در واقع این ابزارها به شما کمک می کنند که بدانید سایر رقبای شما دارای چه کلمات کلیدی هستند. کلمات کلیدی ترند چه چیزهایی بوده و بهتر است شما در تولید محتوای سایت خود، از چه کلمه و یا عباراتی بیشتر استفاده نمایید. در واقع شناخت عملکرد سایرین می تواند به شما در انتخاب مسیر درست کار کمک نماید. در واقع ابزار سئو (SEO)، سایتها یا برنامه هایی هستند که بتوان از طریق آنها سایت را به لحاظ رعایت تمام جوانب و زوایای مختلف، آنالیز و بررسی نمود.
یکی دیگر از بخشهایی که توسط Site Auditor بررسی میشود، وضعیت بک لینکهای سایت است. این ابزار، اطلاعات مفیدی درباره بک لینکهای وبسایت شما و رقبایتان ارائه میدهد. در گزارش این بخش میتوانید مشاهده کنید که رقبای شما از چه وبسایتهایی لینک دریافت میکنند و در نتایج جستجو چگونه عمل میکنند. از این اطلاعات میتوانید برای تدوین استراتژی لینکسازی و بهینهسازی محتوا استفاده کنید. اگر سایت شما ظاهر زیبا و تصاویر مناسبی داشته باشد و همچنین به heo اهمیت داده باشد موجب میشود تا کاربران و بازدید کنندگان سایت شما احساس بهتری داشته باشند و مدت زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند. به دنبال ابزاری حرفهای برای تحلیل عمیق سئوی سایت خود هستید؟ SEObility را امتحان کنید.
در این مقاله به معرفی 25 مورد از کاربردی ترین ابزارهای سئو میپردازیم که شناخت آنها ضروری است. متخصصین سئو به کمک این ابزارها میتوانند مشکلات فنی سایت را شناسایی و برطرف کنند. بعد از حل مشکلات فنی سایت به سراغ سئو محتوا که بخشی از سئو داخلی میشود بپردازند. ابزارهای بسیاری برای بررسی سایت، تحقیق کلمات کلیدی و موارد دیگر وجود دارند که برخی رایگان هستند و برخی نیاز به تهیه اشتراک دارند. در ادامه به معرفی بهترین ابزار سئو و بررسی جداگانه هر یک از این ابزارهای میپردازیم.
سئو و بهینه سازی سایت یکی از مهم ترین مفاهیم امروزه در کسب و کارهای آنلاین هستند. حتی برندهای بزرگ دنیا هم دارای تیم سئو بوده و در این زمینه در حال تلاش هستند. چرا که قرار گرفتن در لیست 10 سایت اول گوگل می تواند در بالا رفتن میزان فروش و البته بهبود برندینگ اثر مثبت داشته باشد. SEMrush این امکان را میدهد تا قدم اول در سئو نویسی را محکم و درست بردارید. ابزار سئو SEMrush شما را قادر میسازد تا بتوانید کلمات کلیدی و همچنین کلید واژههای مرتبط را، تجزیه و تحلیل کنید و از بهترین واژههای کانونی بهره ببرید تا به این ترتیب، بتوانید بیشترین میزان کلیک را داشته باشید. بسیاری از این ابزارهایی که ارائه شده است، توسط سایتهای حرفهای مورد استفاده قرار میگیرند.
سایت Hero به منابع مختلف مانند Google Analytics و Search cosnole از طریق دسترسی API وصل میشود و دادههای مختلف برای تجزیه و تحلیل سایتتان را جمعآوری میکند. Hero تجزیه و تحلیل دادههای سایت را با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی انجام میدهد و یک آنالیز جامعی از دیتاسایتتان میدهد. با استفاده طبیعی از کلمه کلیدی در این بخش، بهراحتی میتوانید موضوع صفحه را مشخص کنید و خواننده را جذب کنید. با ابزار KWFinder میتوانید بهسادگی یک کلمه کلیدی وارد کرده و مکان دقیق و زبان موردنظر خود را مشخص کنید. هرچند ایران در لیست کشورها قرار ندارد، خوشبختانه زبان فارسی پشتیبانی میشود. این کلمات معمولاً نرخ تبدیل بالایی دارند و بهطور مستقیم منجر به فروش یا اقدام مشخصی میشوند.
علاوه بر این سیر تغییرات رتبه در طول زمان را هم میتوانید مشاهده کنید. این ابزارها با ارائه دادههای دقیق و تحلیلهای عمیق، به شما امکان میدهند تا نقاط ضعف و قوت وبسایت خود را شناسایی کرده و استراتژیهای موثر برای بهبود رتبه آن اتخاذ کنید. در ادامه مهم ترین و کاربردی ترین ابزار بهینه سازی وب سایتها را معرفی کرده ایم. داشتن محدودیت استفاده از کیورد پلنر باعث شده است که بسیاری از سئوکاران به دنبال معرفی ابزارهای سئو دیگری برای تحقیق کلمات کلیدی باشند. Kewordtool یکی از این ابزارهاست که تقریبا میتوان آن را جایگزین مناسبی برای کیورد پلنر دانست.
برای استفاده از بهترین ابزارهای سئو، باید با توجه به نیاز و بودجه خود، از ابزارهای مناسب استفاده کنید. همانطور که پیشتر هم به این نکته اشاره شد، این ابزارها در دو دسته رایگان و پولی، تقسیمبندی شدهاند. بعضی از آنها نیز، ترکیبی از این دو دسته هستند که برای دسترسی به امکانات بیشتر نیاز به پرداخت هزینه دارند. در ادامه به معرفی ابزارهای سئو که میتوانید برای آنالیز سئو سایت خود از آنها استفاده کنید، میپردازیم. همچنین کدهایی که درون صفحات وب سایت شما وجود دارند بیشتر به این معنا هستند که سرعت بارگذاری صفحه وب سایت شما کم میشود.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/