دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

تاریخچه مارکتینگ و بازاریابی آنلاین سرشار از این تغییر و تحولات است و در نتیجه مفاهیم بازاریابی دیجیتال همیشه در حال به روز رسانی است. دیجیتال مارکتینگ به هر شکلی از بازاریابی اشاره دارد که در فضای اینترنت انجام میشود. تبلیغات بومی یا همسان به تبلیغاتی اشاره دارد که به شکل محتوا در پلتفرم در کنار سایر محتواهای غیرپرداختی ظاهر میشوند. تبلیغات همسان به تبلیغاتی اشاره دارد که عمدتأ محتوا محور هستند و همراه با محتواهای رایگان دیگر در یک پلتفرم منتشر میشوند. این شرکت در تحقیقات خود اعلام کرد: اگر رابط کاربری سایت شما زیبا نباشد، 38 درصد کاربران بدون توجه به محتوای سایت از آن خارج میشوند!

اگر محتوا مرتبط و مناسب است ، حتما توسط کاربران شبکه اجتماعی بازنشر و لایک میشود. دیجیتال مارکتینگ به طور کلی در دو بستر وب و شبکه های اجتماعی ارائه میشود. شاید باور نکنید، اما یکی از کانال های دیجیتال با بالاترین بازده سرمایه گذاری است که آن را به راهی ارزشمند برای دستیابی به اهداف و اهداف تعیین شده تبدیل می کند. در بازاریابی اینترنتی یا همان بازاریابی آنلاین اتصال به اینترنت برای استفاده از خدمات الزامی است، حال آنکه در بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ در عین استفاده از کلیه ابزارهای موجود در فضای مجازی و رسانه های دیجیتال لزوماً اتصال به اینترنت لازم نیست.

توضیحات: با افزایش تعداد کانال های بازاریابی، روش های بسیار متفاوتی برای دستیابی به مشتری در مراحل مختلف سفر آن ها وجود دارد. Ahrefs برای تجزیه و تحلیل رقیبان بسیار عالی است، به شما این امکان را میدهد که متوجه شوید، چه کسی به رقبای شما لینک میدهد، صفحههای برتر آنها و موارد دیگر را بررسی کنید. هدف: در بسیاری از کسب و کارهای آنلاین امکان تبلیغات گوگل بدون پرداخت هزینه های بالا و با کیفیت خود امکان پذیر است. امروزه با توجه به بالا رفتن تعداد کاربران شبکه های اجتماعی و اینترنت تمامی شرکت ها متوجه این امر شده اند که اگر بخواهند در کسب و کار خود پیشرفت کنند و موفق شوند باید فعالیت خود را در اینترنت و شبکه های اجتماعی نیز وارد کرده و گسترش دهند.

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا معتقد است که کیف پولهای رابینهود برای دوج کوین اتفاق بزرگی خواهند بود، چرا که این میم کوین دیگر صرفاً یک سرمایهگذاری سوداگرانه و با هدف نوسان گیری برای کاربران این پلتفرم کارگزاری آنلاین نخواهد بود. Yoast به شما کمک میکند محتوای اصلی را انتخاب کنید تا کلمات کلیدی را برای کمک به شما در رتبه بندی کند. با استفاده از بازاریابی سنتی، شما محدود به منطقه و جوامع کوچکی از مخاطبان خود هستید، زیرا رسانههای چاپی شما را محدود به مکانها و بازارهای خاصی میکنند.

تبلیغات نمایشی، که به عنوان بنر نیز شناخته میشود، شباهت زیادی به تبلیغات چاپی سنتی دارد که در مجله ها دریافت میکنید، با این تفاوت که آنلاین هستند و میتوانید نشریات خاصی را که میدانید مخاطبان شما می خوانند، هدف قرار دهید. در نظر داشته باشید که هرگز یک راه حل ثابت و مشخص برای همه کسب و کارها وجود ندارد و با توجه به نوع مخاطب و وضعیت فعلی کسب و کار شما در بازار استراتژی مشخص می شود. در واقع شما باید برای استفاده از Trello در ابزار HubSpot از زمان برنامه ریزی برای انتشار پستهای وبلاگ خود استفاده کنید.

Ahrefs یک ابزار جامع جستجوگرها است که به شما کمک میکند تا بازدید وبسایت خود را افزایش دهید. به فرایند ارتقای برند و محتوا از طریق کانال های شبکههای اجتماعی به منظور افزایش آگاهی از برند، جذب ترافیک و جذب مشتری برای کسب و کار بازاریابی شبکههای اجتماعی گویند. • تبلیغات یوتیوب:مناسب برای مخاطبان گسترده تر که برند خود ، سایت خود را به آنها معرفی می کنند و همچنین پیام های تبلیغاتی خاص تری را آزمایش می کنند و تأثیر آنها را نظارت می کنند. پس یکی دیگر از مفاهیم دیجیتال مارکتینگ، استفاده گسترده از تاکتیک های دیجیتالی و کانالها برای ارتباط با مشتریان در فضای آنلاین (جایی که بیشتر مشتریان وقت خود را سپری می کنند) است.