دیجیتال مارکتینگ چیست؟

واقعیتی که باید بپذیریم این است که افراد متخصص بسیار کمی در این حوزه وجود دارند و همین امر آشنایی افراد را با آن اجتناب ناپذیر میسازد .خوب حالا اگر تصمیم گرفتید که یک متخصص واقعی Digital Marketing باشید یا نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد آن دارید جای کاملاً درستی را انتخاب کردهاید. با اینکه 10 سال طول کشید تا رادیو به صورت عمومی در اختیار مردم قرار گرفته شود، اما تنها زمان کمی کافی بود تا سازندگان این محصول متوجه شوند که می توانند از طریق آن به فروش محصولات بپردازند.

می توانید در این بخش به معرفی خود و کسب و کارتان بپردازید و آدرس سایت یا سایر راه های ارتباطی مشتریان را در این بخش در معرض دید قرار دهید. همچنین می توانید در هر استوری، سایر پیج های فعال در زمینه ی تخصص خود تگ کنید تا فرصتی برای بازنشر در استوری آنها فراهم شود. شما با حضور در این کلاس ها در کنار سایر مدیران کسب و کارها به دید جامعی درباره دیجیتال مارکتینگ دست خواهید یافت. دیجیتال مارکتینگ دلیلیست که یک پسر 25 ساله می تواند در خانه خود نشسته و تنها با پخش بازی کردن خود به صورت آنلاین در یوتیوب سالانه دو میلیون دلار درامد داشته باشد، در صورتی که بازاریابی آفلاین چنین ویژگی ندارد.

فعالیت در شبکههای اجتماعی نوع دیگری از تبلیغات و بازاریابی را به حوزه دیجیتال مارکتینگ در ایران وارد کرد و کسب و کارهای بسیاری از این طریق به تبلیغات و بازاریابی در شبکههای اجتماعی مشغول شدند. اما در دراز مدت، این موضوع فقط به شما صدمه وارد خواهد کرد؛ بنابراین برای بازاریابی اثربخش در اینستاگرام ضروری است که این موضوعات را فراموش کنید. بنابراین نوع کمپین کاملا وابسته به نیاز و ضرورتی است که دیجیتال مارکتر به آن رسیده است. آموزش دیدن، اولین قدم از تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر توانمند است. ویلآلرت در توییتر خود اعلام کرده است که بیش از ۱۷ ساعت پیش، یک آدرس بیت کوین خفته که از سال ۲۰۱۱ هیچ تراکنشی انجام نداده بود، فعال شده و صاحب خود را اکنون به یک میلیونر جدید بیت کوین تبدیل کرده است.

در این روش باید غریبهها یعنی کسانی که هیچ شناختی از شما و کسبوکارتان ندارند، به مشتریان وفادار تبدیل کنید. این افزایش ریچ یعنی افزایش دیدهشدن و در نتیجه آن، افزایش فروش خواهد بود. در حقیقت، پستهای شما باید در ضرب آهنگ منظم، یعنی در واقع در طی فواصل زمانی منظم، منتشر شوند. از ابزارهای یافتن هشتگ در اینستاگرام مثل Hashtagset استفاده کنید تا بهترین هشتگها را در زمینه کاری خود پیدا کنید. نمیتوانید بدون تحقیق یک هشتگ انتخاب کنید و امیدوار باشید که موفق از آب در بیاید.

انتخاب هشتگ درست میتواند برای شما افزایش ریچ را به دنبال داشته باشد. اگر اشتراک گذاری پستهای زیاد باعث افزایش اینگیجمنت شما نمیشود، اما در هر حال وقت و منابع زیادی از شما میگیرد، پس باید پستهای کمتری منتشر کنید. نمایش عکس چون جنبههای خصوصی کسبوکار شما را نشان میدهد در نتیجه باعث احساس نزدیکی و صمیمیت مشتریان با برند شما میشود. لذا همیشه به دنبال ساخت برند معتبر از خودتان باشید تا در زمان مناسب دنبال کنندگان خودتان را به مشتری و پول نقد تبدیل کنید. برخی افراد فکر میکنند اگر پشت سر هم پستهایی بگذارند و در تمام آنها در مورد محصول توضیح بدهند، به مشتریان بالقوه حق انتخاب بیشتری دادهاند.

اگر مخاطبان شما افراد رسمی هستند نباید از عکسهای بیش از حد رنگی و زننده استفاده کرد و برعکس. ممکن است حسابی با محتوای مناسب مخاطب داشته باشد، اما فروش یا درآمد آن حساب اینستاگرام به طور کلی بسیار کمتر از حد انتظار است یا برعکس. چرا که ممکن است باعث شود که در چشم مختاطبانتان غیر حرفه ای و بی دقت به نظر برسید. به علاوه، باعث میشوند که وجه خوبی در نزد مخاطبانتان نداشته باشید و در نتیجه، آنها با شما ارتباط برقرار نکنند.