دیجیتال مارکتینگ : تاریخچه و مفاهیم + اینفوگرافیک – آیمارکتور – دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات

دیجیتال مارکتینگ و خدمات شبکه اجتماعی در اصفهان یکی از جدیدترین روش های بازاریابی است که در چند سال اخیر مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از فعالیتهای دائمی کارشناس دیجیتال مارکتینگ توجه به جدیدترین تکنولوژی به وجود آمده است. شبکههای اجتماعی یکی از اصلیترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ هستند. کاربران دهه هاست که با استفاده از ابزارهای دیجیتال به تقویت بازاریابی دیجیتال پرداخته اند، البته شاید شما آنها را فراموش کرده باشید. قرار گرفتن این دو کلمه در کنار هم به این معنای بازاریابی با استفاده از ابزارهای دیجیتال یا آنلاین است.

مثلا اگر در ایکامرس فعالیت میکند تعداد کالاها و تنوع محصولات رقبا را بررسی کند یا مثلا عملکرد سئوی سایت رقیب را با ابزارهای سئو بررسی کند یا اگر روی بلاگ فعالیت میکند تعداد مطالب منتشر شدهی رقیب در ماه و روز ، نوع محتوا ، انتخاب موضوع محتوا را بررسی کند. اگر این موارد را همیشه در ذهن خود داشته باشید و رعایت کنید، تجارب دیجیتالی موفقی را خلق خواهید کرد که روی مخاطبتان جواب خواهد داد و متعاقبا به نتایج مورد نظرتان دست خواهید یافت. در اینجا هم مانند تصاویر رسانهی اجتماعی، مهم این است که موقع خلق تصاویر و محتوا، همواره یک کاربر موبایل را در ذهن داشته باشید؛ چرا که ابعاد تصویر بر روی دستگاههای موبایل کوچکتر است بدین معنی که متن ممکن است بریده شود.

انجام این کار ممکن است قدری دشوار باشد اما چنین کاری را میتوان با استفاده از برخی سرویسهای اینترنتی به طور خودکار انجام داد. بازاریابی دیجیتال به یک سازمان امکان میدهد کمپینها، محتوا و استراتژی خود را تجزیه و تحلیل کند تا بفهمد چه کاری انجام میدهد. وقتی تمام اقدامات بازاریابی با استفاده از اینترنت و یک وسیله الکترونیکی صورت گیرد، نام این فرآیند بازاریابی دیجیتال خواهد بود. مثلا با استفاده از تبلیغات، آگاهی مخاطبان را با نام و محصولات شرکت افزایش دهد و از این طریق سعی کند فروش را در آینده افزایش دهد.

هرچه سرعت اینترنت بیشتر شود و واردات تلفنهای همراه بهروز بیشتر میشود استفاده از اینترنت رایجتر میشود و هر روز شاهد افزایش نیاز کارفرمایان به بازاریابان اینترنتی و دیجیتال مارکترهایی که در بخش آنلاین مخصوصا موتورهای جستوجو و شبکههای اجتماعی فعالاند بیشتر میشود. مثلا از سئو برای پیش برد افزایش ترافیک و جذب بازدیدکننده استفاده کند. با بهینهسازی paid search آشنا باشد و بتوانند در جاهایی که لازم است تا حد ممکن مبلغ هر کلیک را کم کند یا بتواند بهترین عبارات را برای جذب ترافیک مناسب انتخاب کند. کانال های دیجیتالی به سرعت در حال رشد و ارتباط هستند و در نتیجه باید نوع کار آن ها مشخص شود و این محصولات و خدمات بتوانند به طور موثر فعالیت خود را ادامه دهند.

علاوه بر شرکت شما، بینهایت شرکت دیگر در این کانال ارتباطی سهم دارند و دلیل آن هم ارزان قیمت بودن این روش نسبت به روشهای تبلیغاتی سنتیست. یکی از رایج ترین روش های بازاریابی دیجیتال در ایران بازاریابی شبکه های اجتماعی هست که به دلیل بی نیاز بودن به سایت به راحتی میشه ازش استفاده کرد و برای بیزینس های زیادی فقط با همین روش و بدون نیاز به سایت میشه از این کانال مشتری جذب کرد .

البته جذب فالوور بخضی از استراتژی است اما هدف اصلی نیست. سازمانهای دولتی عوامل اصلی پشت این پولها را دستگیر میکردند و اتهام اقدام علیه امنیت ملی به آنها میزدند. دنیای امروز، دنیای دیجیتال مارکتینگ است؛ زیرا مردم، وقت خود را بیشتر از بقیه ابزارها روی ابزارهای آنلاین میگذارند و همین تمرکز آنها باعث میشود که کسب و کارها هم سعی کنند جایگاه خودشان را در اینترنت و رسانههای مجازی بیش از پیش و بهتر از گذشته پیدا کنند.