ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

با آژانس دیجیتال مارکتینگ آوید همراه باشید. اینفلوئنسر مارکتینگ روشی جدید و بسیار مؤثر در تبلیغات دیجیتال است. در ایران هم با توجه به محبوبیت زیاد شبکهی اجتماعی اینستاگرام (رتبهی هفتم در جهان)، بسیاری از برندها از اینفلوئنسر مارکتینگ برای ساختن آگاهی از برند یا فروش محصولات خود استفاده میکنند. استفاده از بومرنگ نیز تصاویر شما را مانند گیف نمایش میدهد.Canva و InVideo.فیلترهای صورت ، استیکرهای مختلف و یا ایجاد تصاویر جذاب و فان نیز از دیگر تکنیک های انتشار استوری اینستاگرام میباشد. شما می توانید از مخاطبان خود درخواست کنید تا محتوا برای شما تولید کنند. اگر می خواهید در اینستاگرام فالورهای زیادی جذب کنید، سریعترین راه برای این کار همکاری با اینفلوئنسر هایی است که قبلاً مخاطبان زیادی را مجذوب خود کردند که کاربران آنها قبلا به آنها اعتماد کردند و از محصولات و خدماتشان استفاده کردند.

بازاریابی اینفلوئنسر در رسانههای اجتماعی مثل اینستاگرام و اسنپچپ معروف است. به همین دلیل هم شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام برای کاربران لذت بخش هستند. اینستاگرام مکانی عالی برای تبلیغ محصولات شماست.با انتشار محصولات و کالاهای خود در اینستاگرام بتوانید محصولات خود را به فروش برسانید. حتی می توانید اطلاعات دموگرافیکی پیروان خود از جمله اطلاعات مربوط به سن ، جنسیت ، موقعیت مکانی و بیشترین ساعات فعالیت کاربران را نیز مشاهد کنید. برای ایجاد تصاویر و فیلم های جذاب برای استوریهای خود می توانید از ابزارهایی مانند استفاده کنید.

دراین روش بازاریابی با استفاده از ابزارها دیجیتالی انجام میشود ولی ابزارهایی که نیاز به اینترنت ندارند. از دیگر تبلیغ های اینستاگرام مارکتینگ استفاده از استوری میباشد.استوری ها در تبلیغ نقش بسیار مهم و کاربردی دارند و نیاز نیست که همیشه مانند پست ها کیفیت خوبی داشته باشند. توسط اینستاگرام مارکتینگ با یک برنامه ریزی مناسب می توانید به یک برند تأثیرگذار تبدیل شویدشما برای بدست آوردن دنبال کنندگان زیاد به محتوای خوب و با کیفیت و منحصر به فرد نیاز دارید.اما ممکن است دشوار باشد که بدانید کدام نوع پست ها برای افزایش مخاطبان شما بهترین عملکرد را دارند.

شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر از کجا بفهمید شاخههای مختلف این مهارت چقدر درآمد دارند؟ در نظر گرفتن شرایط بازار، تحقیق و ارزیابی مشتریان و انطباق محصولات با آنها، کنترل بودجه و برنامه ریزی مدون برای تبلیغات، تلاش در جهت برندینگ محصولات و خدمات و افزایش نرخ تبدیل تنها بخشی از وظایف یک دیجیتال مارکتر می باشد.

با توجه به نفوذ روزافزون شبکه های اجتماعی در زندگی جوانان، میانسالان و حتی افراد مسن، ایجاد صفحات اختصاصی ویژه محصول یا بیزینس در این شبکه ها می تواند به تبلیغ و جذب مخاطب از این طریق که به بخش جدایی ناپذیر از دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است، پرداخت. در این روش برندها با افراد تأثیرگذار یا صفحاتی که طرفداران زیادی در شبکههای اجتماعی دارند همکاری میکنند تا با استفاده از اعتبار نظرات آنها در نزد مخاطبانشان، محصول یا برند خود را تبلیغ کنند.

برای مثال، آمار نشان میدهد که در آمریکا ۴۰ درصد افراد پس از مشاهدهی استفاده یک محصول توسط اینفلوئنسرها، آن را به صورت آنلاین تهیه کردهاند. بلکه یک وب سایت کامل است که رویدادهای بیت کوین را پوشش میدهد و اخبار تنها بخش کوچکی از مطالب ارائه شده آن است. در تبلیغات کلیکی شما تنها به ازای کاربر علاقه­مندی که با پسندیدن تبلیغ و کلیک روی آن، وارد وب سایت شده است؛ هزینه می­پردازید.

البته راههای زیادی برای دور زدن و بهتر کردن کسبوکارتان از راههای میانبر وجود دارد اما این را بدانید که اگر شما سایت خود را بدون برنامه و خیلی سریع بالا ببرید گوگل وب سایت شما را جریمه کرده و رتبه شما تنزل پیدا خواهد کرد و دیگر هیچگاه نمیتوانید به رتبه قبلی خود برگردید.

ابتدا شما را با تبلیغات آنلاین آشنا می کنیم! در این مقاله میخواهیم شما را با این مفهوم و مراحل تدوین یک استراتژی موثر بیشتر آشنا کنیم. تا پیش از این همه با واژه بازاریابی آشنا بودهاید اما با توجه به گسترش استفاده از فضای آنلاین، بازریابی موثر از حالت سنتی خود خارج شده و به بازاریابی اینترنتی تبدیل شده است. چگونه فواید دیجیتال مارکتینگ آن را به یک باید برای هر بیزینس کوچکی تبدیل می کند؟

همچنین عکس و مطلبی را که منتشر میکنید باید با کسب و کار شما مطابقت داشته باشد. در نظر داشته باشید که آیا عکسی که می خواهید انتخاب میکنید برای کاربران شما مناسب است؟ در به کارگیری یک استراتژی مناسب تولید محتوا به صورت متنی، ویدئو، پادکست، اینفوگرافیک و سایر روشها بتواند به شما کمک کند. این ابزارهای رایگان هستند و می توانید از آنها برای درک و تجزیه و تحلیل دقیق نحوه تعامل کاربران با محتوای خود استفاده کنید.هرچه اطلاعات بیشتری در مورد نحوه تعامل کاربران با پست های خود کسب کنید می توانید محتوای مناسب خود را برای افزایش تعامل و جذب فالور برای بازاریابی اینستاگرام تولید کنید.

عظیم مدیا در پروژه های خود از ابزارهای تجزیه و تحلیل به روز و معتبر استفاده می کند که به راحتی می توان نتیجه ی کار را به وسیله ی آنها مورد ارزیابی قرار داد. به طور مثال ساعت ۸ تا ۹ صبح که مردم در مسیر رفتن به محل کارشان هستند میتواند زمان مناسبی برای انتشار پست باشد.در قسمت Insights میتوانید فعالیت فالورهای خود را مشاهده کنید که این مورد نسبت به نوع کسب و کار شما میتوانید متفاوت باشد.