آموزش دیجیتال مارکتینگ در آکادمی تخصصی دیجیتال مارکتینگ آواتاج

اتوماسیون بازاریابی: این مورد به نرم افزارهایی که باهدف توسعه بازاریابی دیجیتال خودکار تولید شده اند اشاره دارد. برای ارسال ایمیلهای انبوه به ابزارهایی نیاز دارید که این ایمیلها را به صورت خودکار ارسال کنند. در پاسخ به این سوال که آیا ” آموزش دیجیتال مارکتینگ برای همه کسب و کارها لازم است؟ امروزه، برای داشتن مدیریتی موفق و پیشرو، لازم است از تمام منابع سازمان در جهت اهداف آن استفاده کرد اما در کدام بستر مخاطب و مشتری بیشتری حضور دارد و ما را در دستیابی به اهدافمان یاری میکند؟ تطبیق بازاریابی دیجیتال با سازمان شما امکان می دهد تا شرکت و چشم اندازتان را بشناسید.

بازاریابی دیجیتال این امکان را به شما می دهد تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و حس وفاداری به برند خود را در آنها ایجاد کنید. بعضی از متخصصان مارکتینگ، دیجیتال مارکتینگ را یک تلاش وسیع تر برای دستیابی به مشتریان جدید و یک راه نو برای فهم رفتار مشتریان در مقایسه با مارکتینگ سنتی می دانند. همچنین میتوانید کمپینهای بازاریابی ایمیلی ارسال کنید، دادههای خود را به CRM رایگان وارد کرده و رفتار بازدیدکنندگان سایت را تحلیل کنید.

اگر شما یک فروشگاه اینترنتی دارید و میخواهید نرخ تبدیل و فروش خود را بالا ببرید، من یک ویدئوی رایگان ایجاد کردم و در این ویدئو به 10 نکته تخصصی که رعایت آنها 100% میتواند باعث بهبود نرخ تبدیل و فروش بیشتر فروشگاه شما گردد ایجاد کردم. بازاریابی اینترنتی و بازاریابی دیجیتال به محبوبیت و برند شما کمک میکند و شما میتوانید برای برند خود به سادگی داستان بسازید و شخصیت سازی کنید. اما آنچه در عمل دیده میشود و نویسندهٔ این کتاب هم بر اساس سالها تجربه به آن اشاره میکند این است که داشتن برنامهٔ مشخص بازاریابی در کسبوکارهای کوچک در مقایسه با کسبوکارهای بزرگ و جاافتاده اهمیت بیشتری دارد و طبق برنامه و با شناخت فعالیت کردن در این زمینه مستقیماً در سودآوری، بقا و مقیاسپذیری شرکتها مؤثر است.

دیجیتال مارکتینگ در دو بخش آفلاین و آنلاین ابزارهای مختلفی دارد که هرکدام از آن ها با توجه به شرایط و نیاز استفاده می گردند. اینطوری مطمئن میشین که بازدیدکننده ها به جدیدترین و با کیفیت ترین محتواها دسترسی دارن. این افراد با استفاده از رویکردهای مختلفی برای بهینهسازی موتور جستجو میتوانند مستقیمأ با سازندگان محتوا کار کنند تا مطمئن شوند محتوایی که تولید میکنند عملکرد خوبی در گوگل دارد – حتی اگر شرکت این محتوا را در رسانه اجتماعی نیز پست کند.

اگر اکنون کار مربوط به دیجیتال مارکتینگ انجام میدهید، به این معناست که سعی میکنید به مخاطبان آنلاین خود نزدیک شوید. کمپانی هایی مثل آمازون با این سیستم کار می کنند و هر ماه میلیون ها دلار به وب سایت هایی می دهند که محصولات خود را به فروش می رساند. بازاریابی اینترنتی که زیر مجموعه ای از دیجیتال مارکتینگ است به بازاریابی با استفاده از کانال ها یا رسانه هایی گفته می شود که به صورت همیشگی به اینترنت متصل هستند. این تبلیغات بازاریابان را مجاب می کند که به کاربران اینترنتی در پلتفرم های دیجیتال از طریق تبلیغات پولی دست پیدا کند.

اگر تبلیغ به صورت آنلاین انجام شود، مردم می توانند در هر مکانی آن را ببینند و تبلیغات شما در گستره ی وسیع تری پخش شده و مشتریان زیادی را به دست می آورید. در بازاریابی آفلاین خیلی سخت می ­شود پیام سفارشی شده و هدف­ گیری شده را به بخش خاصی از مشتریان برسانید مثلاً شما پیام تبلیغاتی خود در تلویزیون را نمی توانید برای هرکس منحصر به فرد بفرستید. با استفاده از ویژگی Audience Report، می توانید خصوصیات اصلی کاربران هدف سایت خود مانند جنس، سن و شغل را تعیین کنید.

همچنین می توانید از شبکه های اجتماعی خود مانند یک کانال ارتباطی مستقیم با مخاطبان خود استفاده کنید. با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید به راحتی کسب و کار خود را آغاز کنید و با تدوین یک استراتژی مناسب، بهترین کانال بازاریابی را برای دسترسی به مخاطبان هدف خود مشخص کرده و فعالیتتان را آغاز کنید. تمامی این روش ها را امتحان کنید و روند خود را تکرار کنید تا بدانید کدام کانال – پولی یا رایگان – بهترین عملکرد را برای برند شما دارد. این کمپین ها با ویژگی های کاملاً خاص بر اساس سن و جنسیت طراحی شده اند و حتی علایق مشتری و محل زندگی او را هم در نظر می گیرد.