آشنایی با مفاهیم دیجیتال مارکتینگ، ابزارها و تکنیکهای کاربردی

اگر میخواهید با مقوله تبلیغات کلیکی چیست به طور کامل آشنا شوید بر روی آن کلیک کنید. مثلاً بازاریابی محتوایی، به سئو و بازاریابی شبکههای اجتماعی کمک میکند، سئو و بازاریابی شبکههای اجتماعی، به جذب ترافیک سایت و لیدسازی و ایمیل مارکتینگ هم به تبدیل آن لیدها به مشتری که با کمک محتوا انجام میشود. این بهینهسازیها باعث میشود تا صفحات سایت ما در نتایج گوگل (SERP) رتبهبگیرد.

در ادامه بررسی خواهیم کرد که برای هر کدام از کسبوکارها دیجیتال مارکتینگ چگونه میتواند مؤثر باشد. رپورتاژ آگهی از ابزارهای مهم و قوی در بازاریابی دیجیتال است که به مشاغل و کسب­ و کارها کمک میکند با انتشار محتوای مناسب و جذاب، مورد توجه کاربران بسیاری قرار بگیرند. برای آنکه محصول مورد نظر خود را به خوبی برای مخاطبان خود جذاب کنید و حتی افرادی که شما را فالو نمی ­کنند، به دیدن پست شما ترغیب شوند؛ باید در متن پست خود از هشتگ­های مناسب و درستی استفاده کنید. اسنوپ داگ روز ۲۷ ژانویه (۷ بهمن)، در توییتر خود ویدئویی منتشر کرد که به نظر میرسد با مجموعه NFTهای شخصی او مرتبط باشد و نام آن را «the Snoop Avatars» گذاشته است.

در حالی که ۳ روز به پایان سال ۲۰۲۱ باقی مانده، شبکه اتریوم و توکن بومی آن سال فوقالعادهای را پشتسر گذاشتهاند، زیرا ارزش اتر از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۵۰ درصد افزایش یافته است. سایتهای رمزنگاری زیادی در بازار وجود دارند که میتوانند اخبار به روز را در اختیار شما قرار دهند.

دیجیتال مارکتینگ شامل چند زیرمجموعه است که هر کدام، ابزارها، تکنیکها و تخصصهای خود را دارد. ممکن است ترافیکی که در وبسایت خود دریافت میکنید همیشه نتیجهبخش نباشد، بنابراین دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را میدهد که تنها با افرادی که نیاز به خدمات شما دارند تماس بگیرید و در نتیجه خدمات بهتری را به آنها ارائه دهید. ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ از چه زمانی آغاز شد؟ همچنین روشهای تبلیغات در بستر دیجیتال نیز رونق بسیار گرفت. اگر شما علاوه بر بیتکوین در سایر ارزها (آلتکوینها) نیز سرمایهگذاری کردهاید باید در نظر داشته باشید که نگهداری ارز در صرافیهایی مانند Binance ریسکهایی وجود دارد.

بازاریابی محتوایی: به استفاده از محتواهای مختلف مانند محتواهای ویدئویی، تصویری و متنی بازاریابی محتوایی میگویند. تبلیغات بومی یا همسان به تبلیغاتی اشاره دارد که به شکل محتوا در پلتفرم در کنار سایر محتواهای غیرپرداختی ظاهر میشوند. اگر میخواهید با مقوله با بازاریابی محتوا چیست آشنا شوید بر روی آن کلیک کنید. در ادامه، یک کمپین بازاریابی ایمیلی اجرا میکنید و برای کسانی که کتاب را دانلودکردند، اطلاعات تکمیلی از کسبوکارتان را ارسالمیکنید و این فرآیند یکپارچه و هماهنگ، با تکنیکها و ابزارهای دیگر ادامه خواهدداشت تا زمانیکه آن کاربران، به مشتریان شما تبدیلشوند.

بازاریابان دیجیتالی باتجربه به خوبی میدانند که هر کمپین بازاریابی در فضای آنلاین، به چه شکل و چه میزانی در راستای اهداف کلان کسبوکارشان است و با توجه به آن اهداف استراتژیک، از طریق کانالهای تبلیغاتی رایگان و پولی که در اختیاردارند، کمپینهای خود را اجرا میکنند. اگر شرکتتان یک شرکت کسبوکار با مصرفکننده (B2C) (فروشنده با مصرفکننده) است، با توجه به نقطه قیمت محصولاتتان، این احتمال وجود دارد که هدف تلاشهای دیجیتال مارکتینگ جذب مخاطبان به وبسایت و تبدیل آنها به مشتریان حتی بدون نیاز به صحبت با یک فروشنده باشد. میباشد. در جهان، اولویت بسیاری از کسبوکارها در بازاریابی، بازاریابی دیجیتال است و از بخشهای مختلف دیجیتال مارکتینگ، با توجه به نوع کسبوکار خود، بیشترین بهره را میبرند.

دیجیتال مارکتینگ به مجموعه فعالیتهای بازاریابی که از طریق ابزارهای الکترونیکی صورت میگیرد میگویند. اگر یک بلاگ دیگر در مورد محصول شما صحبت کرد میتوانید از طریق این هشدار متوجه شوید و مقالهای را در شبکههای اجتماعی خود ارتقا دهید. برای مثال، بازاریابی در شبکههای اجتماعی، بلاگ نویسی و یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو) سه استراتژی هستند که میزان فروش کسب و کارهای کوچک را با حداقل هزینه ممکن به طرز چشمگیری افزایش میدهند. SEO یا سئو، مجموعهای از اقدامات بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستجو از جمله گوگل است.

همچنین هر دو با موتور های جستجو مانند Google سر و کار دارند. از آنجاییکه بازاریابی آفلاین مانند بیلبوردها، تبلیغات چاپی و تبلیغات تلوزیونی به جز هزینه بالا، بازدهی قبلی را ندارد، استفاده از نسل جدید بازاریابی به نام دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، به انتخاب اول یا یکی از گزینههای اصلی بازاریابی کسبوکارها تبدیلشدهاست. در گزینههای بعدی قراردارند (بازاریابی درونگرا، نوعی استراتژی در بازاریابی دیجیتال است که خود، از بخشهای مختلفی استفاده میکند و در ادامه مقاله به آن میپردازیم).

به همین دلیل یا باید شخصا آن را یاد بگیرید یا از یک دیجیتال مارکتر حرفه ای دعوت به همکاری کنید. بازاریابی دیجیتال میتواند برای هر تجارتی در هر صنعتی کارآمد باشد. این دهه از تاریخچه دیجیتال مارکتینگ تغییرات بسیار سریعی را در میان کاربران به خود دید. اگر درحال خواندن این مقاله هستید، یعنی به اهمیت و جایگاه اینترنت در بازاریابی، آگاه شدید و قصددارید وارد دنیای بدون مرز دیجیتال شوید و آکادمی کاپریلا، در این مسیر به شما کمک میکند.

اصطلاح اینفلوئنسر مارکتینگ اگرچه مدت زیادی نیست که وارد عرصه بازاریابی شده است اما یک مفهوم قدیمی است که قطعا در زندگی روزمره مان حداقل یکبار از آن استفاده کرده ایم. برای آشنایی کامل با مقوله سئو چیست بر روی آن کلیک کنید. برای آشنایی کامل با بخشهای مختلف بازاریابی شبکههای اجتماعی بر روی آن کلیک کنید. به همین دلیل بازیوارسازی کمک میکند تا خیلیها از بازی ما با خبر شده و درگیر آن شوند. هرچه بهینهسازی کل سایت و صفحات ما از نظر گوگل بهتر باشد، ترافیک رایگان و ارگانیک بیشتری از گوگل کسب میکنیم. در استراتژی بازاریابی شبکههای اجتماعی خود، آن مقاله را در صفحات اجتماعیتان معرفی و تبلیغ میکنید تا افراد بیشتری از آن پست، دیدنکنند و در نتیجه، ایمیل بیشتری بهدستآورید.